یکشنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۹۳

مفهوم شب افروز



گفتم‌: ای پیر از کجا می آیی‌
گفت‌: از‌پس کوه قاف که مقام من آنجاست ‌‌وآشیان تو‌نیزآنجا‌یگه بود اما تو فراموش کرده ‌ای.
گفتم : این جا‌یگه چه می‌کردی؟
گفت: من سیّا‌حم پیوسته گرد جهان گردم‌و‌عجایبها بینم.
گفتم : از عجا‌یبها در جهان چه دیدی؟
گفت :هفت چیز،
اول کوه قاف که ولایت ماست
            دوم گوهر‌شب افروز
                        سوم درخت طوبی
                                    چهارم دوازده کارگاه
                                                پنجم زره داودی
                                                            ششم تیغ بلا‌رک
                                                                        هفتم چشمه آب زندگانی .


                  
  
     *... نقل از : کتاب عقل سرخ شیخ شهاب الد‌ین سهروردی ....*                               

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر